وبلاگ

نحوه و زمان استفاده از کود برای رشد سریع درختان

بهترین زمان کود دهی

نحوه و زمان استفاده از کود برای رشد سریع درختان بسیار مهم است. کود باید در اوایل بهار و دوباره در اواسط تابستان به درختان داده شود. مقدار کود مورد نیاز بسته به نوع درخت و شرایط خاک متفاوت خواهد بود. یک قانون کلی استفاده از چهارصد گرم کود در هر سال سن درخت، حداکثر تا 4 کیلو است.

کود یک راه عالی برای تقویت مواد مغذی درختان و کمک به رشد سریعتر آنهاست. اما، مهم است که بدانید چه زمانی و چگونه کود را به درستی اعمال کنید، بنابراین در نهایت به درخت آسیب نرسانید یا کود را هدر ندهید. بهترین زمان برای استفاده از کود در اوایل بهار قبل از شروع رشد درخت است.

این به ریشه ها زمان می دهد تا مواد مغذی را قبل از نیاز به برگ ها و شاخه های جدید جذب کنند. کود را در اطراف خط قطره درخت بمالید – جایی که بیشتر ریشه ها در آن قرار دارند. و حتما آن را به خوبی آبیاری کنید تا ریشه ها به راحتی به مواد مغذی دسترسی پیدا کنند.

در مورد اینکه چه مقدار کود باید استفاده کنید، بستگی به نوع مصرف شما دارد. برای کودهای آلی، دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید.

هنگامی که کود را اعمال کردید، مراقب درخت خود باشید و مطمئن شوید که آب کافی دریافت می کند – کم یا زیاد هر دو می تواند مشکلاتی ایجاد کند. با مراقبت مناسب، درخت شما باید در کمترین زمان شروع به رشد کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *