وبلاگ

مزایای کود مرغ برای کشاورزی

کود مرغ

بستر طیور به طور گسترده در مراتع و مزارع علوفه استفاده می شود. وقتی عاقلانه استفاده شود فواید زیادی دارد. تولیدکنندگان باید از برنامه ریزی مدیریت مواد مغذی و نرخ های توصیه شده برای اطمینان از استفاده از بستر طیور به گونه ای استفاده کنند که مزایای آن را بدون آسیب رساندن به محیط زیست به حداکثر برساند.

بستر طیور منبع عالی نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. همچنین مواد آلی و سایر مواد مغذی را به خاک باز می گرداند که باعث اصلاح و کیفیت خاک می شود. بسیاری از مطالعات ارائه شده در بخش منابع ما ارزش بستر طیور را به عنوان یک اصلاح کننده خاک ارگانیک و سازگار با محیط زیست نشان می دهد.

بستر طیور منبع خوبی از بسیاری از مواد مغذی است. در واقع، بسیار شبیه یک اصلاح کامل خاک است که نه تنها حاوی مواد مغذی اولیه، بلکه ثانویه و ریز مغذی‌ها است. معادل اصلاح خاک معمولاً حدود 3-2-2 است (N-P2O5- K2O). با این حال، محتوای واقعی مواد مغذی به نوع پرنده، تغذیه پرندگان، تعداد رشد قبل از تمیز کردن خانه، راندمان تغذیه و نحوه نگهداری و نگهداری بستر بستگی دارد.

استفاده از کود مرغ برای کود باغچه سبزی

کودهای طبیعی یک راه عالی برای محافظت از محیط زیست هستند و همچنان مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را تامین می کنند. کود کود مرغ یکی از محصولات جانبی بزرگ مرغ های پرورشی است. یک مرغ متوسط هر 6 ماه یک فوت مکعب (0.03 متر مکعب) کود تولید می کند. حتی اگر خودتان جوجه نگهداری نمی کنید، کود ممکن است با هزینه ای معقول از شخصی که نگهداری می کند خریداری شود.

آیا استفاده از کود مرغ مفید است؟

کود مرغی کمپوست شده مقدار زیادی مواد مغذی و مواد معدنی را به گیاهان می رساند. اما مانند همه چیز، باید به روشی استفاده شود که کمترین احتمال ایجاد مشکل را داشته باشد. کود مرغی حاوی عناصر ماکرو و ریزمغذی آهسته رهش و همچنین مقادیر زیادی کلسیم، روی، گوگرد و منیزیم است. استفاده از کمپوست کود مرغ، مواد آلی را به زمین باز می گرداند و از ضایعات جلوگیری می کند. کود کود مرغی دارای نیتروژن بسیار بالایی است و همچنین حاوی مقدار مناسبی پتاسیم و فسفر است. نیتروژن بالا و مواد مغذی متعادل دلیل آن است که کمپوست کود مرغ بهترین نوع کود برای استفاده است.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “مزایای کود مرغ برای کشاورزی

  1. سلام، این یک دیدگاه است.
    برای شروع مدیریت، ویرایش و پاک کردن دیدگاه‌ها، لطفا بخش دیدگاه‌ها در پیشخوان را ببینید.
    تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *